Rozhodnutie
Rozhodnutie je kľúčový aspekt v programovaní a testovaní softvéru, ktoré označuje bod v programe, kde má tok riadenia dve alebo viac možností výberu. Toto rozhodovanie sa vykonáva na základe logických podmienok, ktoré určujú, ktorá z alternatívnych ciest bude nasledovať. Rozhodnutia sú zvyčajne reprezentované prostredníctvom uzlov s dvoma alebo viacerými prepojeniami na samostatné vetvy, čo poskytuje flexibilitu v toku riadenia a umožňuje program reagovať na rôzne vstupy alebo stavy systému.
V kontexte testovania rozhodnutí sa často používajú techniky návrhu testov bielej skrinky na overenie, že všetky možné vetvy rozhodnutia sú správne vykonávané. Testovanie rozhodnutí zahŕňa vytváranie testovacích prípadov, ktoré pokrývajú všetky možné výsledky rozhodnutia, čo pomáha zabezpečiť, že program vykonáva správne rozhodnutia v rôznych scenároch. Táto technika je nevyhnutná na zabezpečenie kvality softvéru, pretože umožňuje identifikovať chyby, ktoré by mohli vzniknúť pri nesprávnom riadení toku programu.