Životný cyklus defektu

Tento návod uvádza rôzne fázy životného cyklu defektu, ktorými prechádza.
Defekt je chyba alebo omyl v aplikácii, ktorý spôsobuje, že systém sa správa inak, ako požadujú požiadavky. Nájdenie chyby alebo chýb z aplikácie naprogramovanej vývojármi je úlohou testovacieho tímu.
Testovací tím zabezpečuje, aby sa všetky chyby našli skôr, ako sa aplikácia spustí do prevádzky alebo je k dispozícii koncovým používateľom.
Čo je životný cyklus chyby (bug) alebo defektu (defect)?
Životný cyklus chyby alebo defektu je pohyb chyby alebo defektu v rôznych fázach jeho života, od začiatku, keď je prvýkrát identifikovaný, až do času, keď je označený ako overený a uzavretý.
V závislosti od použitého nástroja na správu chýb (ako je Bugzilla, Jira atď.) a procesov, ktoré organizácia dodržiava, môžeme mať rôzne stavy, ako aj rôzne názvoslovie pre stavy v životnom cykle chyby.
Životný cyklus defektu zahŕňa nasledujúce zdroje:
- Tester – na nájdenie chyby a opätovné otestovanie vyriešenej chyby.
- Vedúci projektu / projektový manažér / vedúci testovania – Na overenie chyby a jej pridelenie príslušnému vývojárovi.
- Vývojár – Na vyriešenie chyby alebo defektu nahláseného testerom.
Životný cyklus defektu
Nižšie sú uvedené jednotlivé fázy životného cyklu defektu:

New (Nový)
Keď tester nájde novú chybu/defekt, zverejní ju v nástroji na sledovanie chýb so stavom „NEW“. Spolu s vysvetlením chyby sa uvedú aj kroky na jej reprodukciu a závažnosť chyby.
Assigned (Priradený)
Po nahlásení novej chyby ju príslušný vedúci alebo manažér (vedúci projektu/projektový manažér/vedúci testovania) schváli a priradí chybu príslušnému vývojárovi. Po priradení chyby vývojárovi sa jej stav zmení na „ASSIGNED“. Pri priraďovaní chyby sa priradí aj jej priorita.
Open (Otvorený)
Niekedy hneď ako je chyba niekomu priradená, má spoločný stav, t. j. „OPEN/ASSIGNED“ (otvorená/priradená). Niekedy sú oba stavy rôzne, napríklad chyba je otvorená, ale nepriradená, alebo chyba je priradená, ale neotvorená. Keď je chyba vývojárovi pridelená a keď na nej začne pracovať, jej stav sa zmení na „OPEN“ (otvorená).
Rejected/Not a bug/Dropped (Odmietnutý/nie je chyba/odstránený)
Ak vývojár alebo ten, kto chybu/defekt priradí (vedúci projektu/vedúci projektu/vedúci testovania) zistí, že chyba je neplatná, dostane stav „REJECTED“.
Deferred (Odložený)
Niekedy sa novej alebo priradenej chybe/defektu pridelí stav „DEFERRED“ na základe naliehavosti a kritickosti chyby. Oprava odloženej chyby sa na určitý čas odloží (na ďalšie vydania aplikácie).
Fixed/In Test/Completed (Opravený/ v testovaní/ dokončený)
Keď je chyba vyriešená alebo opravená vývojárom, jej stav sa zmení na „FIXED“ a je pridelená späť testovaciemu tímu. Po jej otestovaní, ak je vyriešená, sa jej stav zmení na „VERIFIED“, a ak nie je vyriešená a chyba stále pretrváva, jej stav sa zmení na „REOPENED“.
Reopened (Znovu otvorený)
Ak tester nie je spokojný s vyriešeným problémom, chybe sa priradí stav „REOPENED“ (opätovne otvorená). Opäť pokračuje ten istý cyklus opravy chyby a pridelenia späť testerovi, až kým chyba nie je v stave „CLOSED“ (uzavretá).
Verified (Overený)
Ak má tester po testovaní pocit, že chyba je vyriešená, označí ju ako „VERIFIED“.
Closed (Uzavretý)
Po overení chyby sa chyba presunie do stavu „CLOSED“ (Uzavretá).