Retrospektíva
Retrospektíva je pravidelná udalosť v rámci agilného vývoja softvéru, kde sa členovia tímu schádzajú, aby diskutovali o nedávno dokončenom cykle práce (napríklad po sprintu v Scrum metodológii). Cieľom tohto stretnutia je otvorene zhodnotiť to, čo fungovalo dobre, čo by sa mohlo zlepšiť a identifikovať prekážky, ktoré boli počas práce zaznamenané. Tím sa snaží dosiahnuť konsenzus o tom, aké kroky by mali byť podniknuté na zlepšenie v ďalšom cykle, pričom sa zameriava na procesy a pracovné postupy.
Retrospektíva je kľúčovým nástrojom na podporu neustáleho zlepšovania v agilných tímoch. Pomáha členom tímu otvorene komunikovať, zdieľať svoje názory a skúsenosti, a tým prispievať k lepšej kolaborácii a efektívnosti. V rámci retrospektívy sa často využívajú rôzne techniky na podporu diskusie a tvorbu akčných plánov, ako sú napríklad brainstorming, dotazníky alebo retrospektívne hry, ktoré pomáhajú stimulovať kreativitu a otvárať nové pohľady na riešenie problémov.