Ukazovateľ -metrika

Ukazovateľ –metrika je údajová položka, ktorá v programovaní alebo softvérovom testovaní slúži na určenie umiestnenia inej údajovej položky v pamäti. Ukazovatele sú často používané na manipuláciu s dynamickou pamäťou, umožňujú efektívne prepojenie a prístup k rôznym dátovým štruktúram, ako sú polia, zoznamy či stromy. V jazykoch ako C alebo C++, ukazovatele hrajú kľúčovú úlohu pri optimalizácii výkonu programu, ale zároveň môžu byť zdrojom chýb, ak nie sú správne spravované.

Pri práci s ukazovateľmi je dôležité zabezpečiť, aby vždy ukazovali na platné pamäťové miesta, inak môže dôjsť k vzniku chýb, ako sú napríklad divoké ukazovatele. Divoký ukazovateľ je typ ukazovateľa, ktorý odkazuje na pamäťové miesto, ktoré je mimo jeho rozsahu alebo neexistuje, čo môže viesť k nepredvídateľnému správaniu programu alebo jeho zlyhaniu. Tieto chyby sú často ťažko zistiteľné a opraviteľné, preto je nevyhnutné pre vývojárov a testerov byť veľmi pozornými pri práci s ukazovateľmi a pamäťou v rámci softvérového vývoja a testovania.