Model excelentnosti Európskej nadácie pre manažérstvo kvality

Model excelentnosti Európskej nadácie pre manažérstvo kvality je nepísaný rámec, ktorý slúži ako vodítko pre organizácie pri nastavovaní a riadení ich systémov manažérstva kvality. Tento model je definovaný a spravovaný Európskou nadáciou pre manažérstvo kvality (EFQM) a je navrhnutý tak, aby pomohol organizáciám zlepšiť ich výkonnosť prostredníctvom systematického prístupu k riadeniu kvality. Model sa zameriava na identifikáciu a implementáciu najlepších praktík, ktoré vedú k dosiahnutiu excelentnosti v organizácii.

Model je postavený na piatich kritériách „umožnenia“, ktoré sa týkajú toho, ako organizácia funguje a ako sú nastavené jej procesy, a štyroch kritériách „výsledkov“, ktoré merajú, čo organizácia dosahuje v rôznych aspektoch jej činnosti, vrátane spokojnosti zákazníkov, zamestnancov a celkového dopadu na spoločnosť. Tento prístup pomáha organizáciám nielen zlepšiť ich vnútorné procesy, ale aj dosiahnuť lepšie výsledky a zvýšiť ich konkurencieschopnosť na trhu.